tisdag 30 november 2010

nyanlända, vad är det?

Så bra! Om jag får för mig att flytta söderut och bosätta mig i Malmö, kommer jag att få extra hjälp att få arbete eftersom jag är nyanländ !
Det måste ju rimligtvis vara ett drag från regeringen att underlätta för människor att flytta runt i Sverige. Att se till att de får arbete snabbt.
Eller är det bara ytterligare en omskrivning för ett ord som buntar ihop olika nationaliteter till en grå massa.
En "nyanländ" är en som just har kommit! (obs ej sexuellt)
Sluta med att nollställa det Svenska språket!

Och ifall inte samhället betalar uppehälle genom socialtjänsten utan istället med skattemedel via AF, vad är skillnaden!
Låter det bättre att AF skickar pengar än att få levebrödet via soc?
Regeringen verkar som vanligt försöka övertyga alla att kejsaren faktiskt har kläder och att det bara ser ut som om han är naken.


-Jag är nyanländ.
Jaså, vilket land kommer du ifrån?
-Stockholm! Men jag har just rest från Sumpan hit till Farsta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar