fredag 12 november 2010

Det är inte Acnes fel!

Åter igen trycker DN en pseudo nyhet . Rubriktexten ska självklart inte vara att AKNE kan öka själmordsrisk. Observera ordet "kan" det betyder att det inte är säkert men kanske! Det ska stå "SAMHÄLLSSYN SKAPAR ÖKAD RISK FÖR SJÄLVMORD". AKNE förorsakar inga själmord eller ens nedstämdhet. Det är synen på att den som har en finne och inte genast dränker sig i Clerasil eller gömmer sig i en garderob, är ful och mindre värd. Som är det som är boven i dramat. Borde inte dessa "forskare" istället leta efter anledningen till att samhället i så hög grad utsätter människor/ungdomar för nedsättande behandling, eftersom de har felet att råka ut för finnar!
Men så enkelt får det givetvis inte vara och nästa steg blir säker att försöka visa på vilket sätt akne dödar. Det kanske kan kopplas till det 30-tal "fettgener" som det tidigare har rapporterats om och är en utmärkt anledning till att inte ens försöka äta hälsosamt.
-Nej, det är ingen idé att jag äter mindre chips, jag har nämligen fettgener...
-Jag är så deppig för jag har akne!
Men lilla vän, du kan ju köra det väl beprövade. Ja än sen! Jag har acne, men du är både fet och ful. Mot det hjälper inte clerasil!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar