fredag 10 december 2010

Robyn "do you really want me!"

Do you really want me... Skvallerbytta bing-bång....
När jag en gång hörde låten på radio, blev jag inte lite bestört. En tjej hade satt text till barnramsan "skvallerbytta bing-bång-går-i-alla-gårdar-slickar-alla-skålar" Do you really want me, blev Robyns genombrott och jag rynkade på näsan. Tänk vad lågt musiken har sjunkit tänkte jag då (helt omedveten om att den skulle slå i botten kvalitetsmässigt några år senare). Men efter det har min aktning för Robin Carlsson "Robyn" bara ökat! Hon har visat sig vara en enormt begåvad artist som går sin egen väg och gör det som hon tror på, och hon gör det bra!
Nuförtiden lyssnar jag extra noga om jag hör hennes musik, den går inte att tycka illa om eller ens skratta åt längre. Robyn är oneklingen precis som titeln på artikel säger "årets Svensk" och hon borde förtjäna väldigt mycket mer än en liten pluttig artikel i DN. Hon borde lyftas fram och förevisas som den IDOL hon är. En stjärna med integritet, inte en som vill sjunga sina 15 minuter i en dokusåpa!
GO ROBYN!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar